Blog Rasmi

SMK Lepar Hilir

Pages

Sunday, March 10, 2013

KURSUS KEPIMPINAN PENGURUSAN ORGANISASI PASUKAN PAKAIAN SERAGAM DAN PERSATUAN/ KELAB SMK LEPAR HILIR 2013

KURSUS KEPIMPINAN PENGURUSAN ORGANISASI PASUKAN PAKAIAN SERAGAM DAN PERSATUAN/ KELAB SMK LEPAR HILIR 2013

















Unit Kokurikulum SMK Lepar Hilir telah mengadakan Program Kursus Kepimpinan Pengurusan Organisasi Pasukan Pakaian Seragam dan Persatuan Kelab.

 Kursus Kepimpinan ini bermula pada pukul 8.20 pagi Hari Jumaat, 8 Mac 2013 di Dewan Bestari, SMK Lepar HilirSelepas pendaftran, para pelajar mendengar Ceramah bertajuk Pemimpin  Organisasi Yang Cemerlang. Ceramah disampaikan oleh Guru Bimbingan Kaunseling SMK Lepar Hilir, Puan Asma' bermula pukul 8.50 hingga 10.20 pagi.

Selepas rehat, Slot kedua diisi dengan Penyampaian Ceramah Cara Menyediakan Minit Mesyuarat dan laporan aktiviti. Ceramah disampaikan oleh Encik Mizam, Guru Bimbingan Kaunseling SMK Lepar Hilir bermula pukul 10.40 hingga 11.45 pagi.

Pada sebelah petang, para pelajar bertolak dari SMK Lepar Hilir pada pukul 3 lebih petang hari Jumaat dengan menaiki bas ke Pusat Kokurikulum Sultan Haji Ahmad Shah di Kuantan, Pahang.

Pelbagai aktiviti diadakan di Pusat Kokurikulum berkenaan. Antaranya Ceramah Motivasi dan pelbagai aktiviti lasak. Semua aktiviti ini bagi mengukuhkan lagi kemahiran tebat diri kepimpinan para pelajar.

Semua guru SMK Lepar Hilir turut memberi sokongan padu kepada program ini.

Kesimpulannya, program kepimpinan sebegini sangat bermanfaat bagi membina keyakinan diri pelajar dan menggilap bakat kepimpinan para peserta.


0 comments:

Post a Comment